Prowadzisz lokalny biznes? Twoimi klientami są głównie osoby z najbliższej okolicy? Idealnie się składa, ponieważ w dzisiejszym artykule przedstawimy Ci kampanie lokalne Google Ads, które są stworzone do promowania biznesów takich, jak Twój!
![Promowanie lokalnego biznesu w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_ad9e4219a26b49fcaf401012aa40845c~mv2.png/v1/fill/w_980,h_512,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_ad9e4219a26b49fcaf401012aa40845c~mv2.png)
Czym jest marketing lokalny?
Marketing lokalny jest sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy znajdują się blisko lokalizacji twojej firmy. Jest to idealne rozwiązanie dla miejscowych sklepów, restauracji czy punktów z usługami. Dzięki marketingowi lokalnemu mogą oni skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować pozycję swojej marki w regionie.
To jak istotny jest marketing lokalny, pokazują statystyki. Według nich 46% wszystkich wyszukiwań w Google zawiera lokalizację. Dodatkowo aż 97% użytkowników szukało przynajmniej raz lokalnych biznesów w Internecie. Z tego powodu ważne jest, aby docierać do osób z naszej okolicy, ponieważ łatwo mogą stać się oni naszymi stałymi klientami.
Kiedy już wiemy czym jest marketing lokalny to pojawia się pytanie jak go zastosować. Ten rodzaj marketingu możemy prowadzić, dzięki założeniu wizytówki w Google Moja Firma, aktywnemu prowadzeniu profili w mediach społecznościowych czy działaniom offline. Dodatkowo, aby skuteczniej dotrzeć do swojej grupy docelowej, możemy uruchomić płatne reklamy lokalne w Internecie, na których skupimy się w tym artykule.
Przed rozpoczęciem naszych działań marketingowych warto również przeprowadzić prostą analizę konkurencji i rynku, o której już pisaliśmy na naszym blogu.
Jak ustawić kampanię lokalną przy użyciu Performance Max?
Jednym z najpopularniejszych sposobów na promocję w Internecie są reklamy Google. Dzięki temu narzędziu możemy dotrzeć do wielu użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami lub produktami. W Google Ads możemy ustawić różne typy kampanii, takie jak reklamy w wyszukiwarkach czy sieci wyszukiwania, reklamy wideo czy reklamy aplikacji. W tym artykule skupimy się jednak na kampaniach lokalnych, które oferują największe możliwości w dotarciu do miejscowych klientów.
![Wybór kampanii lokalnej w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_0247a24fda024d58926bdfd0105d524f~mv2.png/v1/fill/w_980,h_463,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_0247a24fda024d58926bdfd0105d524f~mv2.png)
Historycznie w Google Ads kampanie lokalne stanowiły oddzielny typ kampanii, ale w 2022 roku zastąpiły je kampanie Performance Max. Kampanie Performance mają wiele zalet, ponieważ dzięki nim możemy zmaksymalizować skuteczność realizacji celów marketingowych i wyświetlać reklamy w całym ekosystemie reklamowym Google.
Reklamy Performance Max składają się z wielu elementów i mogą wyświetlać się w wielu lokalizacjach. Dlatego musimy dostarczyć systemowi obrazy, logo, nagłówki, długie nagłówki i testy reklam. Opcjonalnie możemy również dodać film albo Google stworzy go dla nas automatycznie. Powinniśmy również dodać dodatkowe zasoby, takie jak numer telefonu, informacje o cenach, objaśnienia, linki do podstron czy rozszerzenia informacji.
W przypadku kampanii lokalnych najważniejsze jest dodanie lokalizacji lub grup lokalizacji. W tym celu należy zsynchronizować profil swojej firmy z kontem Google Ads albo dodać do swojego konta lokalizacje sklepów sieciowych. Po dodaniu lokalizacji w naszych reklamach będą pojawiać się informacje o położeniu naszej firmy w postaci adresu i mapy. W niektórych umiejscowieniach pojawi się również ocena użytkowników i informacja o udogodnieniach dostępnych w naszej lokalizacji, takich jak możliwość odbioru produktów zamówionych przez Internet w sklepie stacjonarnym.
![Przykładowy wygląd reklam lokalnych w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_dd1326cb05ac40f694adbc2b3dc09bcc~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_486,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_dd1326cb05ac40f694adbc2b3dc09bcc~mv2.jpg)
Istnieje też opcja dodania pliku danych o produktach lokalnych, co może być użyteczne w przypadku wielu biznesów. Jest to wręcz obowiązkowe ustawienie dla sklepów internetowych, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną. Dla potencjalnego klienta dostępność od ręki w sklepie może być czynnikiem, który zachęci go do zakupu w Twoim sklepie zamiast u konkurencji.
![Plik danych o produktach dostępnych lokalnie w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_dc0dd6c3f47a44fbb8e615b80048a7b8~mv2.png/v1/fill/w_980,h_167,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_dc0dd6c3f47a44fbb8e615b80048a7b8~mv2.png)
Podczas ustawiania kampanii musimy również wybrać jej cele. Powinny one odpowiadać naszym celom offline, czyli zalecane jest optymalizowanie reklamy pod kątem wizyt lub zakupów w sklepie stacjonarnym, kliknięć prowadzących do połączeń telefonicznych i wyznaczenia trasy do naszej lokalizacji.
![Cele konwersji kampanii lokalnych w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_35543bafc256466ab82889d3daed21de~mv2.png/v1/fill/w_980,h_288,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_35543bafc256466ab82889d3daed21de~mv2.png)
Jakie wyniki można uzyskać z reklamy lokalnej?
Wśród naszych klientów mieliśmy okazję przetestować lokalne kampanie Performance Max. Nasze obserwacje pokazały, że ten typ kampanii może być bardzo skuteczny w docieraniu do potencjalnych klientów przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów reklam.
W przypadku naszej klientki celem kampanii było sprowadzenie ruchu do ekskluzywnego butiku w centrum miasta. Z tego powodu zawęziliśmy kierowanie do określonej lokalizacji, a w reklamach skupiliśmy się na przedstawieniu unikatowości tej marki, aby wyróżnić ją na tle konkurencji. Kampania osiągnęła bardzo dobre wyniki, ponieważ średni koszt konwersji wyniósł trochę ponad 4 zł, a koszt kliknięcia reklamy zaledwie 0,38 zł. Konwersje w większości dotyczyły wyznaczania trasy do butiku.
![Wyniki kampanii lokalnych w Google Ads](https://static.wixstatic.com/media/9164da_c2ad342b3ead4192974d3503660e4919~mv2.png/v1/fill/w_980,h_439,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/9164da_c2ad342b3ead4192974d3503660e4919~mv2.png)
Z powodu niskich kosztów to właśnie kampanie lokalne mogą być dobrym wyborem dla firm z małymi budżetami reklamowymi, które nie są w stanie konkurować z ogólnokrajową konkurencją. Dlatego jeśli potrzebujesz pomocy z marketingiem lokalnym, to zgłoś się do nas. Chętnie Ci pomożemy!
Źródła:
Google, Przekształcanie inteligentnych kampanii produktowych i kampanii lokalnych w kampanie Performance Max: https://support.google.com/google-ads/answer/11605187
Google, Kampanie Lokalne https://support.google.com/google-ads/answer/9118422?hl=pl
Google, Grupy lokalizacji i filtrowanie https://support.google.com/google-ads/answer/9288588
Safari Digital, 18 Local SEO Statistics That Matter in 2023 https://www.safaridigital.com.au/blog/local-seo-statistics/
Comments