Jak kilkoma banalnymi zmianami poprawić CTR o 800% i obniżyć średni CPC z 18,31 zł do 1,85 zł w LinkedIn Ads?
![Prosta optymalizacja kampanii Linkedin Ads](https://static.wixstatic.com/media/c9c658_0ebde2a0f80e4e0c8b09dc6102a8e1a8~mv2.png/v1/fill/w_980,h_512,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/c9c658_0ebde2a0f80e4e0c8b09dc6102a8e1a8~mv2.png)
W kampanii kierowanej do właścicieli i managerów firm mieliśmy za zadanie poprawić wyniki istniejącej kampanii LinkedIn Ads, której celem było pozyskanie kontaktów oraz zwiększenie ruchu na landing page. Musieliśmy jednak dokonać tego bez zmiany kreacji, co wydawało się niemożliwe przy bardzo drogich kliknięciach oraz niskim współczynniku kliknięć w kampanii.
Rozszerzenie grupy docelowej
Wstępnie kampanie podzielone były geograficznie - na Stany Zjednoczone i Unię Europejską z bardzo szczegółowym kierowaniem na poziom hierarchii, umiejętności, wielkość firmy oraz funkcję pracownika. Grupy docelowe na poszczególne lokalizacje wynosiły odpowiednio 110 tys. użytkowników oraz 68 tys.
Pierwsze rozszerzenie grupy docelowej polegało na połączeniu obu lokalizacji w jednej kampanii oraz rozszerzeniu kierowania o dodatkowe funkcje pracownika. Zwiększyło to wielkość grupy docelowej do 320 tys. osób.
Zmiana celu kampanii
Kampania ustawiona była pod Cel - Ruch na stronie bez wdrożonych konwersji oraz manualnym ustawieniem maksymalnej stawki na poziomie 20 zł za kliknięcie, co jest standardową stawką na LinkedIn. Postanowiliśmy zmienić ten cel i ustawić kampanię pod Konwersje na stronie oraz wykorzystać algorytmy za pomocą Maksymalizacji konwersji.
Ponieważ na stronie nie było wdrożonych konwersji musieliśmy ustawić je wykorzystując do tego Google Tag Manager oraz LinkedIn Insight Tag. Ustawiliśmy dwa rodzaje konwersji, jedną było wypełnienie formularza kontaktowego, drugą natomiast był zaangażowany użytkownik, czyli osoba, która weszła w głęboką interakcję z treścią strony.
Wszystkie te zmiany poskutkowały zmniejszeniem średniego kosztu kliknięcia o prawie 90% z 18,31 zł na 1,85 zł oraz poprawą współczynnika kliknięć o 800% z 0,3% na 2,7%. Takie wyniki w kampaniach LinkedIn są wyjątkowo obiecujące, a analiza segmentów użytkowników wskazuje, na znaczną zmianę w poziomie hierarchii wśród odbiorców naszej kampanii. W pierwotnej kampanii osoby na poziomie Seniora stanowiły 43% wszystkich odbiorców kampanii, a właściciele firm zaledwie 18%, po wprowadzonych zmianach doszło do diametralnej zmiany w tym wskaźniku. Właściciele firm stanowili 57% wszystkich odbiorców kampanii, a osoby na stanowiskach seniorskich nie znalazły się nawet w pierwszej piątce wszystkich użytkowników.
Warto pamiętać, że czasami proste zmiany w ustawieniach kampanii mogą mieć fundamentalne wpływ na efektywność kampanii. Warto więc testować nie tylko kreacje oraz tekst reklamy, ale także poszczególne elementy kampanii.
![Prosta optymalizacja kampanii Linkedin Ads - Infografika](https://static.wixstatic.com/media/c9c658_9ce47a3b98a84663a44dee1e2734072e~mv2.png/v1/fill/w_800,h_2000,al_c,q_90,enc_auto/c9c658_9ce47a3b98a84663a44dee1e2734072e~mv2.png)
Comments